Acte necesare vanzare apartament, ce costuri implica. Vanzare apartament cu modificari interioare.

cadastru apartament credit bancar

Navigare rapida

Daca va aflati in situatia in care doriti sa vindeti apartamentul este imperios necesar sa cunoasteti procedurile cadastrale, notariale si actele care sunt necesare la momentul vanzarii.

Dupa ce s-au finalizat vizionarile si ati gasit cumparatorul potrivit puteti merge la notar sa incheiati o promisiune de vanzare/antecontract de vanzare-cumparare si sa faceti calculul taxelor aferente vanzarii apartamentului.

Este indicat sa stabiliti impreuna cu cel care cumpara toate detaliile inainte de a merge la notar(pretul, data in care predati apartamentul, modalitatea de plata, mobilierul inclus in pret etc.) si sa va asigurati ca apartamentul este eligibil pentru ipotecare in cazul achitiei prin credit bancar, ipotecar/Prima casa.

De asemenea recomandam ca viitorul potential proprietar sa faca o verificare a zonei, a blocului, sa verifice valoarea intretinerii lunare iar cateva discutii cu vecinii si administratia blocului nu strica nicioadata pentru a avea o vedere de ansamblu asupra viitoarei achizitii.

Actele solicitate de notar in vederea vanzarii sunt urmatoarele:

 Acte necesare vanzare apartament 2021

In situatia in care apartamentul este detinut in coproprietate va fi necesar ca acestia sa fie prezenti la semnarea actelor de vanzare la notar; in cazul in care coproprietar este sotia/sotul se va solicita si certificatul de casatorie.

Actele de proprietate ale apartamentului sunt actul juridic, inscrisul in baza caruia se intemeiaza dreptul de proprietate, cadastrul si intabularea.

Vanzare/cumparare apartament cu modificari interioare prin credit bancar

Daca apartamentul va fi achizitionat prin credit bancar este bine sa va asigurati ca nu aveti modificari interioare care nu sunt prinse in cartea funciara deoarece banca, inainte de aprobarea creditului va trimite evaluatorul care va constata eventualele neconcordante. Daca apartamentul prezinta modificari structurale, releveul apartamentului va trebui actualizat in cartea funciara.

Daca modificarile structurale realizate au la baza autorizatie de construire sau negatie releveul se va actualiza de catre un inginer geodez, cadastrist autorizat ANCPI in baza masuratorilor cadastrale si a autorizatiei/negatiei(de la primarie).

Daca modificarile efectuate nu au autorizatie, releveul se va actualiza la oficiul de cadastru in baza unui certificat de edificare obtinut de la primarie si a documentatiei cadastrale.

Conform articolului 47 din Legea 50/1991 dreptul de proprietate se inscrie in cartea funciara in baza unui certificat de atestare care releva daca edificarea s-a facut conform autorizatie de construire si ca exista proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau a unei adeverinte/certificat de atestare a edificarii constructiei.

Daca nu exista autorizatie de constructie ori negatie la baza lucrarilor(desfiintare, adaugare de pereti) si se implineste termenul de prescriptie al amenzilor(3 ani) certificatul de atestare al edificarii se va emite in baza unei expertize tehnice MLPAT. Daca prin expertiza tehnica MLPAT se constata neindeplinirea cerintelor fundamentale privind calitatea in constructii nu se va elibera de catre primarie certificatul de atestare al edificarii.

Acte obtinere certificat de edificare de la primarie:

  • masuratori cadastrale;
  • expertiza tehnica MLPAT;
  • proiect arhitectural;
  • extras de carte funciara pentru informare;
  • cadastru existent;
  • act de proprietate apartament;
  • acte identitate proprietari;

Cat costa expertiza MLPAT pentru actualizare cadastru apartament

Expertiza MLPAT pentru actualizarea documentatiei cadastrale costa in jur de 300E in functie de modificarile care s-au realizat in locuinta.
Putem realiza toata operatiunea de actualizare a releveului in cartea funciara si urgentarea timpului de realizare a operatiunilor tehnice respectiv a vanzarii, echipa noastra fiind formata din ing. Cadastrist, Expert MLPAT si Arhitect.

Cadastru pentru vanzare apartament

Pentru a putea vinde apartamentul acesta trebuie sa aiba cadastru si intabulare, daca nu le aveti este indicat sa incepeti demersurile inainte de a pune apartamentul la vanzare.

Documentatia cadastrala pentru cadastru si intabulare a unui apartament este formata din date tehnice si juridice,  dosarul cadastral se va intocmi si inregistra in cartea funciara de catre un inginer geodez/cadastrist autorizat ANCPI.

Intabulare pentru vanzare apartament

Intabularea reprezinta operatiunea de inregistrare a unui drept real imobiliar(tabular) in cartea funciara, este o operatiune realizata ulterioar partii tehnice de cadastru.

Cat costa intocmirea dosarului cadastral pentru actualizare releveu cadastru apartament

Cadastru apartament 1 camera(garsoniera) 400 Lei+ Taxe Oficiu Cadastru

Cadastru apartament 2 camere 450 Lei+ Taxe Oficiu Cadastru

Cadastru apartament 3 camere 500 Lei+ Taxe Oficiu Cadastru

Cadastru apartament 4 camere 600 Lei+ Taxe Oficiu Cadastru

Taxele OCPI sunt urmatoarele:

  • 120 Lei regim normal – 21 zile lucratoare
  • 600 Lei regim urgenta – 7 zile lucratoare

Pret cadastru si intabulare apartament 2021. Pret cadastru in regim de urgenta

Pentru urgentarea cadastrului si intabularii puteti opta pentru intocmirea si avizarea dosarului cadastral in regim de urgenta, trebuie sa aveti in vedere ca pretul pentru intocmire in regim de urgenta va fi cu 200 lei mai mare iar avizarea de catre OCPI va fi de 600 lei – termenul de eliberare va fi de 6 zile in loc de 21 zile.

Acte necesare achizitie apartament prin credit ipotecar 2021

  • Acte identitate solicitant credit si coplatitori
  • Copie acte casatorie/divort dupa caz
  • Documente privitoare la alte imprumuturi in curs
  • Precontract vanzare-cumparare
  • Actul de proprietate al apartamentului
  • Declaratie notariala a vanzatorului precum ca nu exista litigii pe rol
  • Documentatia cadastrala
  • Certificat energetic
  • Declaratie pe proprie raspundere precum ca nu detineti in proprietate exclusiva ori impreuna cu sotia/sotul alta lucuinta (cumparare apartament prin programul Prima Casa)

Coproprietar la achizitie apartament

Coproprietar este persoana fizica sau juridica care are in proprietate comuna cu alte persoane fizice sau juridice un bun imobiliar, apartament casa; cand se depun actele pentru imprumut se vor solicita si cele ale viitorilor coproprietari; in cazul in care coproprietar va fi sotul/sotia va fi necesar si certificatul de casatorie.

Certificatul de atestare fiscala la cumpararea unui apartament

Certificatul fiscal trebuie pus la dipozitie de catre vanzator in momentul perfectarii actelor juridice aferente vanzarii; fiscalul se emite de catre Administratia Financiara de care apartine imobilul. Certificatul fiscal atesta faptul ca s-au achitat toate taxele si impozitele catre Primarie/Administratia Financiara.

In cazul vanzatorului, daca apartamentul este detinut in coproprietate se va solicita Certificat de atestare fiscala pentru toti coproprietarii.

Extras de carte funciara vanzare apartament

Extrasul de carte funciara pentru informare se obtine de la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara – OCPI, online direct de pe site contra unei sume de 25 de lei. Rolul lui este doar de informare asupra situatiei juridice, tehnice si economice al imobilului, intabularea noului proprietar in cartea funciara de catre notar se face in urma solicitarii unui extras de carte funciara de autentificare. Pe timpul valabilitatii extrasului de carte funciara pentru autentificare cartea funciara va fi blocata pentru alte operatiuni privind drepturile tabulare in afara de cele solicitate de catre notar. Extrasul de carte funciara pentru autentificare costa 40 lei, are valabilitate de 10 zile si se obtine de catre notar.

Certificatul de performanta energetica pentru vanzare apartament

Pentru a putea vinde apartamentul trebuie sa aveti certificat energetic care atesta performanta energetica a apartamentului. Certificatul energetic se emite de catre auditori energetici autorizati in acest sens de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

Pentu emiterea certificatului se vor solicita detalii despre: structura, anul construirii, acoperis, sistem de incalzire, daca este anvelopat sau nu, planurile apartamentului etc.

Certificatul energetic se emite in 24-48 de ore, este valabil 10 ani si costa intre 170 lei pentru o garsoniera si 270 lei pentru un apartament cu 4 camere.

Adeverinta asociatia de proprietari pentru vanzare apartament

Adeverinta asociatiei de proprietari se solicita pentru a se face dovada ca nu sunt restante la intretinere; se va elibera stampilata si semnata de presedintele asociatiei de proprietari iar termenul de valabilitate este de 14 zile. Daca exista datorii la intretinere se pot prelua de viitorul proprietar cu stipularea unei clauze in contractul de vanzare cumparare.

5/5
Procesul de cadastru si intabulare implica si putina birocratie in vederea obtinerii actelor necesare inscrierii, este normal sa nu cunoasteti toti pasii asa ca va stau la dispozitie pentru eventualele intrebari.